הקונפליקט של ניסים ואורה \\ הרב אריה אטינגר

אתר קול חי No Comments on הקונפליקט של ניסים ואורה \\ הרב אריה אטינגר

אורה רוצה שניסים יעזור לה יותר בבית בעקבות המצב, וניסים מאותגר מאוד בעבודה בעקבות כך שאין כעת פועלים ערבים | בית נאמן עם הרב אריה אטינגר

צילום: ללא קרדיט
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ניסים ואורה הגיעו לטיפול עם ויכוח קשה וסוער שהם מסתובבים איתו כבר כמה חודשים ובשום אופן לא מצליחים להירגע. (כמובן שנעשו שינויים שלא נזהה במי מדובר, ותודה לאשתי חיה על העזרה בכתיבת ועריכת הסיפורים),

לניסים ואורה יש בלעה"ר משפחה ברוכת ילדים. 

ניסים הוא קבלן עצמאי המעסיק תחתיו צוות של עובדים. הוא רגיל לעבוד בשעות שנוחות לו ובדר"כ הוא מתמרן די יפה בין העבודה לבין הדרישות של הבית.

אורה היא גננת קבועה. היא עובדת כל בוקר מהשעה 8:30 עד 13:30.

באופן טבעי לוקחת אורה על עצמה את העול של עבודות הבית והטיפול בילדים. 

מבחינתה היא שמחה לטפל בענייני הבית ומאושרת בכך שהצליחה למצוא משרה חלקית בעבודה שמשתלבת כ"כ טוב עם צרכי הבית. אבל בזמני עומס אורה מרגישה שהיא קורסת. 

מידי יום בסביבות השעה שבע בערב, כשהעייפות מתגברת והילדים לא משתפים פעולה אז אורה מתחילה להתמרמר בליבה והיא צוברת כעסים על כך שניסים לא זמין עבורה בעבודות הבית והטיפול בילדים.

כך גם בימי שישי ומוצאי שבתות.

אורה מלאת טענות כרימון על ניסים שאינו מגוייס מספיק לעבודות הבית.

ומה קרה עכשיו?

דווקא עכשיו, בתקופת המלחמה המצב מאד מאד החמיר.

גם ככה כולם מתוחים וחסרי וודאות. המבוגרים חוששים ומותשים והילדים מרגישים את החרדות ומגיבים בהתאם. 

אורה עובדת קשה מאד גם מול ילדי הגן שמצבם ההתנהגותי מאד לא יציב, גם מול  הוראות פיקוד העורף, גם מול ההורים החרדים שמתקשרים בלי סוף. וכשאורה חוזרת סוף סוף הביתה מכל העומס הזה היא פוגשת בבית את אותה תמונה.

אורה מרגישה שכעת היא חייבת יותר מתמיד את התמיכה של ניסים, רק שהניסים הללו לא קוראים. 

וניסים דווקא כעת מורכב לו יותר מכל זמן אחר, ניסים היה רגיל לנהל צוות של עובדים ערבים. כעת אין היתרי כניסה לערבים וניסים צריך לגייס עובדים יהודים. מי שקצת מכיר את הנושא הזה יודע שניהול צוות של יהודים זה פרוייקט בפני עצמו. ערבי פותח את היום בקפה שחור, מבקש עוד קפה בעשר, אוכל פרוסת לחם לא מרוחה בשתים עשרה ובזה הוא מסיים את היום.

אבל ליהודי לא מגיע לחיות ככה- ליהודי יש סדר יום וקצב עבודה לגמרי שונה, גם תעריף יומי של יהודי גבוה בהרבה מזה של פועל ערבי.

ניסים מוצא את עצמו כמעט בלי כח עזר. הוא מתחיל להפשיל שרוולים ולעשות מה שיכול בכוחות עצמו. אבל בשטח, הוא לא מצליח לעמוד בהתחייבויות, והלקוחות מתחילים לאבד סבלנות…

ניסים מקבל טלפונים זועמים מלקוחות מתוסכלים. הלקוחות מאשימים אותו על כך שאינו עומד בהסכמים. הם מלאי טענות על איכות וקצב העבודה. ניסים מרגיש שהוא חסר אונים. הוא רוצה להפשיל שרוולים ולהישאר בבתי הלקוחות עד השעות הקטנות של הלילה- לעבוד ולעבוד כדי לצמצם את הפערים בין הדרישות לבין התפוקה,

אבל מנגד לכל זה עומדת אשתו אורה. גם אורה מתלוננת. אורה רוצה אותו בבית, היא זקוקה לכל גרם של עזרה. אורה נשמעת חלשה ומותשת. ניסים מודאג ממצבה. אבל הוא נמצא בין הפטיש לסדן.

כך עוברים להם הימים. ומיום ליום המצב רק מחמיר. גם העובדים המעטים שהצליח ניסים למצוא התחילו להשתמט, אלו במילואים ואלו מצאו עבודה נוחה יותר. ניסים היה ער למצב בבית. הוא חשב עם עצמו ברצינות והחליט אפילו להביא הביתה מנקה קבועה שתגיע פעמיים בשבוע לעזור לאורה.

הוא הרים טלפונים והשיג המלצות ואז הגיע לאורה עם הפתרון הנפלא הזה.

אבל- מתברר שאורה ממש לא מרוצה מהעניין. נראה שהפתרון של העוזרת רק הגביר את הכעסים שלה. אורה לא הייתה מוכנה לשמוע על שום עזרה חיצונית. היא דורשת מניסים להתייצב בבית בשבע בערב בדיוק. נקודה.

"גם ככה אני לא משתלטת על העומס והבלאגן עם הילדים, מה שחסר לי זה עוד איזה אישה שאני אצטרך לנהל גם אותה? היא שואלת במרירות. "ניסים מיומן בעבודות הבית ולא צריך להסביר לו מה לעשות. עוזרת בית זה פשוט מטרד!"

אני מבינה את המצוקה של ניסים. היא מוסיפה בהגיון. אבל ניסים צריך להבין גם אותי. אני לא עשויה מפלדה. קשה לי.

כשניסיתי לברר לעומק מה עושים ניסים ואורה במצב של קונפליקט וחוסר אונים התברר שיש להם רשימת אסטרטגיות שימושיות לשעת מצוקה:

לאורה יש כמה וכמה שיטות איך לגרום לניסים להתגייס לעזרתה. דבר ראשון היא מתקשרת לשתף את אמא שלה. ניסים נדרך ומתכווץ, הדבר האחרון שחסר לו זה התערבות של חמותו. הוא מוכן לעשות המון כדי למנוע את החוויה הזאת.

שיטה נוספת היא להפסיק לתפקד. אורה מפסיקה לבשל, מפסיקה לכבס, ובעצם משביתה את משק הבית. 

ניסים מוצא את עצמו משווע לאוכל ולחולצה מכובסת, אבל הוא מבין שאם ישגר רמז למצוקתו אז הוא יקבל בתמורה מטר של תלונות על תפקודו הלקוי.

אורה גם יכולה להיות חולה, להיכנס לדיכאון, לשכב שעות ארוכות במיטה. כל זה מתוך ידיעה שהכפתורים הללו לוחצים היטב ומפעילים את מצפונו של ניסים.

וניסים? הוא באמת מכונה מאד קלה להפעלה. כל פעולה כזאת שעלולה לערער את הביטחון והמוגנות שלו מצליחה להוציא ממנו הרים וגבעות. הוא מבטיח שישתדל ויתאמץ ויעשה כך וכך וכך. בתוך תוכו הוא יודע שאין שום סיכוי שיעמוד בהבטחות שלו, אבל הפחד להישאר חשוף מול האיומים גדול יותר.

מאזינים יקרים.

אם יש מי מכם שמזדהה עם ניסים או עם אורה, ובכלל אם יש לכם אתגרים בכל נושא שהו, בזוגיות, בעבודה עם הילדים, אתם מוזמנים להתקשר כעת, יחד נצלול וניקח את האתגרים לחלון הזדמנויות של גדילה וצמיחה אישית.



0 תגובות